مولتان دهانی (ابوذر دهانی)

فرهنگی، مشاور خانواده، فرمانده پایگاه ، مدیر قرارگاه و گروه های جهادی ،شورا

فرهنگی، مشاور خانواده، فرمانده پایگاه ، مدیر قرارگاه و گروه های جهادی ،شورا

ارائه مطالبی حاوی سرگذشت بزرگان قوم دهانی و کارهای دانشجویی بنده

نویسندگان

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

سردار یارمحمد دهانی ولد سردار شهدوست دهانی است وی مردی متدین و عارف مسلک بود ودر هر کار نیکی پیشه میگرفت سردار یارمحمد آن بزرگ مرد تاریخ عرفان چنان شخصیتی بود که تاریخ و زمانه به خود تا به امروز ندیده و نخواهد دید وی با وجود بزرگی شآن و عظمت مقامی که داشت اما با وجود این چنان تواضع و خلوصی در خود پرورانده بود که زبانزد خاص و عام گردیده ونام بزرگوارش بر سر زبانها افتاده و بشریت قبطه چنین مردی را تا به امروز میخورد چرا که وی زاهدی بود که در حل و فصل اختلافات مردم  جان ومال خویش  را مایه میگذاشت.وی مصداق آیه های ..تقوا ...توکل ...شکر...صبر..بود که آیه های زیر مصداق وی هستند  توکل: « وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدْراً » (طلاق / 3) وهر کس بر خدا توکل کند، کفایت امرش را می‌کند، خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند، و خدا برای هرچیزی اندازه‌ای قرار داده است.

2. تقوا: « مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ » (طلاق / 2و3) هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند و او از جایی که گمان ندارد، روزی می‌دهد.
3. شکر نعمت، کفر نعمت: « لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ وَ لَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابِی لَشَدِیدٌ » (ابراهیم / 7) اگر شکرگزاری کنید، (نعمت خود را)بر شما خواهم افزود، و اگر ناسپاسی کنید، مجازاتم شدید است.

4. صبر: « وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ» (انفال / 46) وصبر و استقامت کنید که خداوند با استقامت کنندگان است
    

۱۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۴ ، ۱۸:۳۵
aboozar dehani